Patriarhul
Daniel a declarat, duminică, la Sfânta Liturghie că ora de Religie nu
poate fi înlocuită cu nimic, fiind ştiinţa cea mai profundă, a legăturii
cu Dumnezeu, iar înscrierea la această disciplină este un act de
mărturisire publică a credinţei.
Înscrierea pentru ora de
Religie este un act de credinţă, de mărturisire publică a credinţei, a
iubirii noastre faţă de Hristos şi a dorinţei noastre de a creşte
spiritual. Biserica a botezat copiii pe care părinţii i-au născut şi
i-au adus să fie botezaţi. Dacă Biserica a botezat copiii înseamnă că
are şi datoria de a-i creşte în credinţă", a spus Preafericitul Daniel,
duminică, în cuvântul de învăţătură rostit la Sf Liturghie oficiată la
Catedrala Patriarhală, potrivit Mediafax.
PF Daniel a arătat că "este nevoie şi de o formare duhovnicească şi intelectuală a copiilor la şcoală, împreună cu alţi copii şi în dialog cu alte cunoştinţe, cu alte discipline pe care le studiază sau le învaţă copiii la şcoală". În acest sens, el a dat citirii apelului Consiliului Consultativ al Cultelor din România, reunit sâmbătă, potrivit căruia fără cunoştinţe de religie nu poate fi înţeleasă istoria şi cultura Europei şi de aceea în aproape toate ţările europene, religia se predă în cadrul sistemului de învăţământ public.
PF Daniel a arătat că "este nevoie şi de o formare duhovnicească şi intelectuală a copiilor la şcoală, împreună cu alţi copii şi în dialog cu alte cunoştinţe, cu alte discipline pe care le studiază sau le învaţă copiii la şcoală". În acest sens, el a dat citirii apelului Consiliului Consultativ al Cultelor din România, reunit sâmbătă, potrivit căruia fără cunoştinţe de religie nu poate fi înţeleasă istoria şi cultura Europei şi de aceea în aproape toate ţările europene, religia se predă în cadrul sistemului de învăţământ public.
"Predarea religiei
în şcoală are valenţe educaţionale profunde, prin rolul ei formativ în
viaţa copiilor şi a tinerilor, demonstrat şi de studiile educaţionale şi
sociologice în domeniu. Ora de religie contribuie la reducerea
efectelor negative ale crizei contemporane de identitate şi de
orientare,întrucât propune modele viabile de bunătate,sfinţenie şi
convieţuire umană. Educaţia religioasă contribuie la depăşirea
ignoranţei religioase, care poate favoriza atitudini ideologice de
intoleranţă", se arată în apelul consiliului.
Patriarhul Daniel: Înscrierea la ora de religie, un act de mărturisire publică a credinței
Un mod deosebit de
mărturisire a credinței astăzi, într-o lume din ce în ce mai
secularizată este și frecventarea orei de Religie la școală și deci,
înscrierea pentru a frecventa ora de Religie la școală acum după ce
Curtea Constituțională a României, prin decizia sa din noiembrie 2014, a
spus că pentru a frecventa ora de Religie cei care doresc să urmeze ora
de Religie trebuie să se înscrie(…)Ca atare, înscrierea pentru ora de
Religie este un act de credință, de mărturisire publică a credinței, a
iubirii noastre față de Hristos și a dorinței noastre de a crește
spiritual. Biserica a botezat copiii pe care parinții i-au născut și
i-au adus să fie botezați. Dacă Biserica a botezat copiii înseamnă că
are și datoria de a-i crește în credință”, a spus PF Daniel, potrivit
site-ului Basilica al Patriarhiei Române.
Patriarhul BOR a menționat că ”există o creștere sau o formare duhovnicească a copiilor în credință, în familie în primul rând”.
”Există o formare duhovnicească a
copilului sau o creștere a copiilor și prin participarea la slujbe în
Biserică prin viața liturgică, mai ales prin împărtășirea lor, dar este
nevoie și de o formare duhovnicească și intelectuală a copiilor la
școală, împreună cu alți copii și în dialog cu alte cunoștințe, cu alte
discipline pe care le studiază sau le învață copiii la școală. Ca atare,
participarea la ora de Religie este deodată o creștere duhovnicească și
intelectuală în credință, întărirea comuniunii cu ceilalți copii și o
mărturisire a legăturii care există între cunoașterea duhovnicească și
cunoașterea științifică(…)”, precizează sursa citată.
PF
Daniel a subliniat că elevii care învață religia la școală învață că
”iubirea lui Dumnezeu față de om se arată și prin darurile pe care El
le-a creat în natură”.
”Putem spune
că toți copiii și tinerii care participă la ora de Religie învață că
universul, cerul și pământul nu sunt produsul întâmplării, ci sunt darul
înțelepciunii și iubirii lui Dumnezeu pentru om. Întreg universul este
un limbaj al lui Dumnezeu de comunicare cu omul. Când omul descoperă
legi în natură, el doar le descoperă, dar nu le-a făcut el, ci Creatorul
(…)Copiii care învață Religia la școală învață că iubirea lui Dumnezeu
față de om se arată și prin darurile pe care El le-a creat în natură
(…)De aceea, rugăciunea de recunoștință, de mulțumire, este cea mai
importantă activitate a omului”, a subliniat Întâistătătorul Bisericii
Ortodoxe Române.
El a mai spus,
printre altele, că elevul învață la ora de Religie că ”orice faptă bună
izvorâtă din iubire smerită și milostivă nu piere niciodată” și că ”ora
de Religie nu poate fi înlocuită cu nimic, cu nicio altă știință pentru
că de fapt știința cea mai profundă este știința legăturii noastre cu
Dumnezeu cel veșnic”.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu