vineri, 13 februarie 2015

Sa speram ca nu va fi un imperativ impotriva orei de religie!

http://www.portalinvatamant.ro/articole/legi-25/ultima-ora:-ministerul-educatiei-anunta-reduceri-masive-de-posturi-in-gradinite-si-scoli-si-diminuarea-subventiilor-pentru-dascali-4173.html

RĂSPUNSUL Patriarhiei Române la dezinformarea din ziarul „Adevărul” (fostă „Scânteia”) privind interpretarea deciziei CCR cu referire la ora de Religie

http://basilica.ro/propunerea-sfantului-sinod-privind-ora-de-religie-respecta-decizia-curtii-constitutionale-104227.html

n cotidianul Adevărul din 12 februarie 2015 a fost publicat articolul „Tertipul prin care BOR încearcă să mențină Religia obligatorie în şcoli” în care este comentată propunerea Sfântului Sinod ca înscrierea la disciplina Religie să se facă la începutul școlarizării pe toată perioada acesteia.

Adversarii statutului orei de Religie ignoră sau interpretează tendențios motivarea Curţii Constituţionale care, de fapt, a respins aproape în totalitate cererile acestora privind neconstituționalitatea prezenței disciplinei Religie în învăţământul public (punctul 2 al dispozitivului deciziei nr. 669 a Curţii Constituţionale).

Singurul aspect modificat de către Curtea Constituţională este procedura de participare a elevului la ora de Religie, şi anume aceasta presupune o cerere de înscriere. În ceea ce privește celelalte aspecte legale privind importanța şi necesitatea orei de Religie, Curtea Constituţională a menținut, motivat şi consolidat statutul acesteia ca disciplină școlară, parte a trunchiului comun, aflată în planul-cadru de învăţământ, obligatorie pentru Şcoală, care trebuie să o prezinte în oferta educaţională a școlii (asemenea disciplinelor limba română, matematica, istoria, geografia etc.). Prin urmare, ora de Religie nu este facultativă pentru Şcoală, ci Şcoala trebuie să respecte statutul legal al acesteia şi să creeze toate condiţiile pentru desfăşurarea ei (conform paragrafului 19 din motivarea Deciziei Curţii Constituţionale), iar elevul, părinții sau tutorele acestuia solicită în mod liber înscrierea pentru studiul disciplinei Religie.

Ca atare, Sfântul Sinod, prin propunerea făcută, a avut în vedere motivarea deciziei Curţii Constituţionale, care afirmă în același timp importanța orei de Religie şi libertatea elevului de-a studia disciplina Religie pe bază de cerere. Se înțelege că cine s-a înscris în mod liber să urmeze studiul Religiei poate fi consecvent sau inconsecvent cu această alegere inițială.

Atât timp cât Constituția României garantează dreptul la educație religioasă confesională în școală, „potrivit cerințelor specifice fiecărui cult” (art. 32, alin.7), implicarea Bisericii în susținerea orei de Religie nu reprezintă o ingerință în activitatea Statului, ci cooperarea acesteia cu instituţiile publice (art. 29, alin. 5), pentru o formare spirituală şi socială adecvată a copiilor şi tinerilor poporului român eminamente religios.

Așadar, Biserica apără şi promovează studiul Religiei fiindcă este solidară cu poporul credincios.

Biroul de Presă al Patriarhiei Române
- See more at: http://basilica.ro/propunerea-sfantului-sinod-privind-ora-de-religie-respecta-decizia-curtii-constitutionale-104227.html#sthash.4H3jO0A0.dpuf

Propunerea Sfântului Sinod privind ora de Religie respectă decizia Curţii Constituţionale


 661

adaugat: 2015.02.12 17:38:26
În cotidianul Adevărul din 12 februarie 2015 a fost publicat articolul „Tertipul prin care BOR încearcă să mențină Religia obligatorie în şcoli” în care este comentată propunerea Sfântului Sinod ca înscrierea la disciplina Religie să se facă la începutul școlarizării pe toată perioada acesteia.

Adversarii statutului orei de Religie ignoră sau interpretează tendențios motivarea Curţii Constituţionale care, de fapt, a respins aproape în totalitate cererile acestora privind neconstituționalitatea prezenței disciplinei Religie în învăţământul public (punctul 2 al dispozitivului deciziei nr. 669 a Curţii Constituţionale).

Singurul aspect modificat de către Curtea Constituţională este procedura de participare a elevului la ora de Religie, şi anume aceasta presupune o cerere de înscriere. În ceea ce privește celelalte aspecte legale privind importanța şi necesitatea orei de Religie, Curtea Constituţională a menținut, motivat şi consolidat statutul acesteia ca disciplină școlară, parte a trunchiului comun, aflată în planul-cadru de învăţământ, obligatorie pentru Şcoală, care trebuie să o prezinte în oferta educaţională a școlii (asemenea disciplinelor limba română, matematica, istoria, geografia etc.). Prin urmare, ora de Religie nu este facultativă pentru Şcoală, ci Şcoala trebuie să respecte statutul legal al acesteia şi să creeze toate condiţiile pentru desfăşurarea ei (conform paragrafului 19 din motivarea Deciziei Curţii Constituţionale), iar elevul, părinții sau tutorele acestuia solicită în mod liber înscrierea pentru studiul disciplinei Religie.

Ca atare, Sfântul Sinod, prin propunerea făcută, a avut în vedere motivarea deciziei Curţii Constituţionale, care afirmă în același timp importanța orei de Religie şi libertatea elevului de-a studia disciplina Religie pe bază de cerere. Se înțelege că cine s-a înscris în mod liber să urmeze studiul Religiei poate fi consecvent sau inconsecvent cu această alegere inițială.

Atât timp cât Constituția României garantează dreptul la educație religioasă confesională în școală, „potrivit cerințelor specifice fiecărui cult” (art. 32, alin.7), implicarea Bisericii în susținerea orei de Religie nu reprezintă o ingerință în activitatea Statului, ci cooperarea acesteia cu instituţiile publice (art. 29, alin. 5), pentru o formare spirituală şi socială adecvată a copiilor şi tinerilor poporului român eminamente religios.

Așadar, Biserica apără şi promovează studiul Religiei fiindcă este solidară cu poporul credincios.

Biroul de Presă al Patriarhiei Române
- See more at: http://basilica.ro/propunerea-sfantului-sinod-privind-ora-de-religie-respecta-decizia-curtii-constitutionale-104227.html#sthash.4H3jO0A0.dpuf

Propunerea Sfântului Sinod privind ora de Religie respectă decizia Curţii Constituţionale


 661

adaugat: 2015.02.12 17:38:26
În cotidianul Adevărul din 12 februarie 2015 a fost publicat articolul „Tertipul prin care BOR încearcă să mențină Religia obligatorie în şcoli” în care este comentată propunerea Sfântului Sinod ca înscrierea la disciplina Religie să se facă la începutul școlarizării pe toată perioada acesteia.

Adversarii statutului orei de Religie ignoră sau interpretează tendențios motivarea Curţii Constituţionale care, de fapt, a respins aproape în totalitate cererile acestora privind neconstituționalitatea prezenței disciplinei Religie în învăţământul public (punctul 2 al dispozitivului deciziei nr. 669 a Curţii Constituţionale).

Singurul aspect modificat de către Curtea Constituţională este procedura de participare a elevului la ora de Religie, şi anume aceasta presupune o cerere de înscriere. În ceea ce privește celelalte aspecte legale privind importanța şi necesitatea orei de Religie, Curtea Constituţională a menținut, motivat şi consolidat statutul acesteia ca disciplină școlară, parte a trunchiului comun, aflată în planul-cadru de învăţământ, obligatorie pentru Şcoală, care trebuie să o prezinte în oferta educaţională a școlii (asemenea disciplinelor limba română, matematica, istoria, geografia etc.). Prin urmare, ora de Religie nu este facultativă pentru Şcoală, ci Şcoala trebuie să respecte statutul legal al acesteia şi să creeze toate condiţiile pentru desfăşurarea ei (conform paragrafului 19 din motivarea Deciziei Curţii Constituţionale), iar elevul, părinții sau tutorele acestuia solicită în mod liber înscrierea pentru studiul disciplinei Religie.

Ca atare, Sfântul Sinod, prin propunerea făcută, a avut în vedere motivarea deciziei Curţii Constituţionale, care afirmă în același timp importanța orei de Religie şi libertatea elevului de-a studia disciplina Religie pe bază de cerere. Se înțelege că cine s-a înscris în mod liber să urmeze studiul Religiei poate fi consecvent sau inconsecvent cu această alegere inițială.

Atât timp cât Constituția României garantează dreptul la educație religioasă confesională în școală, „potrivit cerințelor specifice fiecărui cult” (art. 32, alin.7), implicarea Bisericii în susținerea orei de Religie nu reprezintă o ingerință în activitatea Statului, ci cooperarea acesteia cu instituţiile publice (art. 29, alin. 5), pentru o formare spirituală şi socială adecvată a copiilor şi tinerilor poporului român eminamente religios.

Așadar, Biserica apără şi promovează studiul Religiei fiindcă este solidară cu poporul credincios.

Biroul de Presă al Patriarhiei Române
- See more at: http://basilica.ro/propunerea-sfantului-sinod-privind-ora-de-religie-respecta-decizia-curtii-constitutionale-104227.html#sthash.4H3jO0A0.dpuf

Argumente cosmologice care dovedesc existenta lui Dumnezeu

Revizitam ultimele descoperiri in Cosmologie care dovedesc Creatia si implicit existenta lui Dumnezeu. Un argument pentru care Ateismul nu are raspuns. Un argument empiric, stiintific si care intoarce si cei mai fanatici Atei spre Teism sau cel putin Agnosticism sau Deism.
Atentie!


https://www.youtube.com/watch?v=UpIiIaC4kRA

Argumente pentru studierea religie in scoala gimnaziala

http://www.scoalamateibasarab.ro/online/index.php/genaralitati-scoala-mateibasarab-pitesti/descrierea-scolii/263-argumente-pentru-studierea-religiei-n-scoala-gimnaziala-matei-basarab-pitestiDintre multele deziderate postdecembriste, unul este statutarea orei de religie ȋn trunchiul comun al disciplinelor ce se predau ȋn ȋnvățământul preuniversitar, ȋncepând cu clasa pregtătitoare, până la liceu.
N-a fost uşoară lupta, dar, după multe convulsii, factorii responsabili au ajuns la ȋnțelepciunea lui Solomon: "Deprinde pe tânăr cu purtarea pe care trebuie să o aibă, şi chiar când va ȋmbătrâni, nu se va abate de la ea".(Pilde 22,6).
Ȋn cadrul ariei curriculare "Om   şi societate" educația axiologică, civică, morală intră
ȋntr-o relație firească, iar religia le poate ordona pe toate din perspectiva valorilor şi a moralei creştine.
IMG 6915Religia este un reper moral şi valoric pentru o persoană.
Principiile creştin-ortodoxe, de exemplu, se bazează pe iubirea față de oameni şi divinitate. Prin urmare, de aici pot apărea şi alte valori pozitive pentru oameni, cum ar fi: toleranța, pacea, preuțirea vieiți, respectul, etc.
Cei care ar trebui să decidă dacă elevii vor studia religia, sunt parinții, şi nu alte organizații civice care militează ȋmpotriva studiului religiei ȋn şcoli. Responsabilitatea este ȋn grija părinților sau a tutorelui legal.
Persoanele care sunt ȋmpotriva studierii religiei ȋn şcoli, manifestă mai degrabă un “dispreț” față de Biserică şi nu față de disciplina ȋn sine. Astfel, cei care se ȋmpotrivesc studiului religiei, au ȋn vedere aspectele negative ale unei confesiuni religioase şi ignoră faptul că religia şi instituția Bisericii, nu reprezintă acelaşi lucru. De asemenea, există argumente care susțin că obiectul orelor de religie nu este credința ȋn sine, strâns legată de spațiul bisericii, ci transmiterea   ȋnvățăturilor biblice, istorice, etc., care au conotații pozitive, modelatoare pentru tineri;
Datorită importanței pe care Religia o are ȋn viața omului, a fost reintrodusă ca disciplină de ȋnvățământ ȋn şcoli, ȋn anul 1990, la solicitarea părinților copiilor de atunci, ajunşi ei ȋnşişi, părinți ai copiilor de astăzi. Părinții copiilor de astăzi, ştiu că religia are rolul unui liant ȋntre disciplinele de ȋnvățământ, ajutându-i pe elevi să-şi ȋnțeleagă rostul ȋn lume, să-şi explice fenomenele care se ȋntâmplă ȋn jurul lor.
Educația religioasă este una din laturile educației, alături de educația intelectuală, educația fizică, educația estetică, educația civică, etc., fiind necesară ȋn viața omului.
Religia este singura disciplină care răspunde la ȋntrebările ultime ale existenței umane.
Educația religioasă este importantă din punct de vedere moral, cultural, social, fiind influențată de factori ca: predispoziția religioasă a copilului, familia, mediul ȋn care trăieşte, experiența copilului, capacitatea de a asimila cunoştințele, ca prin ele, să-şi dezvolte rațiunea, voința şi simțirea, să-şi ȋnnobileze sufletul, conducându-l spre lumea frumosului, binelui şi sfințeniei.
Prof. Jeni-Mariana Popa,
Școala Gimnazială Matei Basarab, Piteşti