marți, 24 februarie 2015

Educația religioasă în școlile publice este un drept – Interviu cu profesorul de filosofie Mircea Flonta

Cristian Pascu|
03/03/2014
||
Mircea Flonta, profesor al Facultății de Filosofie din București, a oferit Centrului de Cercetare în Etică Aplicată un interviu legat de propunerea deputatului Remus Cernea ca educația confesională să fie înlocuită cu studiul etici sau al filosofiei.
Considerăm că răspunsul domnului profesor stabilește mult mai clar și obiectiv linia de analiză a problemei educației religioase în școlile publice. Și, mai mult decât atât, sesizează aspectul cel mai important al acestei chestiuni, anume acela al modului în care este predată educația religioasă.
Deși micile grupări așa-zis umaniste din România fac gălăgie de câte ori apare în presă un scandal în jurul excesului de zel al unui profesor de religie, gălăgia aceasta este doar scut de paradă pentru aversiunea irațională împotriva religiei ca atare. În ciuda acestui fapt, credem că manualele de religie pot fi mult îmbunătățite pentru a se ridica la nivelul cerut de natura materiei predate.
Așa cum sesizează și domnul profesor, nu este posibilă o predare meta-confesională sau rațională a religiei. Asta fiindcă ar dilua mesajul confesional și ar anula rațiunea predării religiei în școală. Propunerea ca să se predea toate religiile sau istoria religiilor este absolut nerezonabilă și imposibil de aplicat în practică cu vreun rezultat care să justifice eforturile.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu