Mircea Flonta, profesor al Facultății de Filosofie din București, a
oferit Centrului de Cercetare în Etică Aplicată un interviu legat de
propunerea deputatului Remus Cernea ca educația confesională să fie
înlocuită cu studiul etici sau al filosofiei.
Considerăm că răspunsul domnului profesor stabilește mult mai clar și
obiectiv linia de analiză a problemei educației religioase în școlile
publice. Și, mai mult decât atât, sesizează aspectul cel mai important
al acestei chestiuni, anume acela al modului în care este predată
educația religioasă.
Deși micile grupări așa-zis umaniste din România fac gălăgie de câte
ori apare în presă un scandal în jurul excesului de zel al unui profesor
de religie, gălăgia aceasta este doar scut de paradă pentru aversiunea
irațională împotriva religiei ca atare. În ciuda acestui fapt, credem că
manualele de religie pot fi mult îmbunătățite pentru a se ridica la
nivelul cerut de natura materiei predate.
Așa cum sesizează și domnul profesor, nu este posibilă o predare
meta-confesională sau rațională a religiei. Asta fiindcă ar dilua
mesajul confesional și ar anula rațiunea predării religiei în școală.
Propunerea ca să se predea toate religiile sau istoria religiilor este
absolut nerezonabilă și imposibil de aplicat în practică cu vreun
rezultat care să justifice eforturile.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu