Fetiţa Maria, viitoarea
Mama a lui Dumnezeu, va locui în chiliile marelui templu pentru a primi o
educație aleasă. Este hrănită de îngeri și dialoghează cu ei ca niște
prieteni buni. Se roagă în Sfânta Sfinteilor, adică în altarul
templului, acolo unde marele preot intra doar odată pe an. Învață
Scripturile și se pregătește treptat pentru marea întâlnire cu Dumnezeu.
Cea mai mare întâlnire a Creației cu Creatorul.
Maria este cel mai
prețios dar pe care-l va putea aduce umanitatea vreodată lui Dumnezeu.
Este cea mai mare personalitatea a omenerii, după Dumnezeu-Omul, Iisus
Hristos. Sfinții vorbesc de Maria ca fiind piscul întregii Creații (al
întregului Univers). În Fecioara Maria se unește Dumnezeu cu toată
Creația sa. Maica Domnului este nu doar modelul fiecărui om ci izvorul
tuturor bunătăților dumnezeiești care se pogoară peste omenire, căci ea
L-a născut pe Dumnezeu-Omul, izvorul binelui, pe Iisus Hristos.
Doisprezece ani, de la 3
pânâ la 15 ani când a primit pe Duhul Sfânt și s-a zămislit în
pântecele ei Fiul lui Dumnezeu, Maria a fost educată pentru tot ce poate
deveni omul în maximul său: dumnezeu prin împărtășire. Sfântul Teofan
al Niceiei vorbește de Maica Domnului ca de un Dumnezeu la feminin, căci
unirea dintrea ea și Fiul ei Dumnezeu este desăvârșită, voințele lor pe
deplin unite, și tot ce vrea Dumnezeu vrea și Maica Domnului și tot ce
vrea Maica Domnului cu siguranță vrea și Dumnezeu. Din dumnezeirea
Fiului ei, Maica Domnului își arătă de la Bunavestire și până azi
iubirea Sa față de întreaga lume, făcând minuni mari.
Acum câteva zile am
aflat de decizia Curții Conștituționale prin care ni se reamintește că
religia este o materie opțională în școală. Dacă până acum toată lumea
accepta ora de religie din oficiu și doar cei care refuză trebuiau să
facă o cerere, acum lucrurile s-au schimbat și stau taman invers.
Fiecare părinte care va vrea ca al său copil să studieze religia va
trebui să completeze o cerere specială. Problema apare în situația
părinților indiferenți și depărtați de Dumnezeu care nu vor considera
lecțiile despre credința în Dumnezeu ca folositoare și nu vor completa
acea cerere. Înainte de decizia Curții Constituțională, copilul unor
astfel de părinți indiferenți studia religia, și avea șansa să afle
despre Dumnezeu, chiar dacă acasa nu era educat în duh creștin.
Începe astfel iarăși
sinuosul drum al scoaterii lui Dumnezeu din inimile copiilor și
părinților lor, ca-n vremile „bune” ale comunismului.
Prima școală românească
atestată istoric la 1495 este în Șcheii Brașovului chiar la Biserica
Voievodală „Sfântul Nicolae”. Primel școli românești au fost în
biserică, între zidurile ei sau în curtea ei. Primii învățători au fost
chiar preoții. Iată de ce și astăzi se păstrează denumirea de dascăl cu
sens dublu: cântăreț bisericesc și învățător. Veți fi fascinați să
vedeți cum limba fiecărui popor este martor al întregii sale istorii.
„Necesitatea
susţinerii unor şcoli se iveşte în condiţiile în care românii ortodocşi
se confruntau cu celelalte culte “autoritare” (catolic, protestant,
etc.), fiind nevoiţi să-şi apere şi să-şi păstreze fiinţa naţională,
prin formare şi educaţie creştin ortodoxă în masă, la care se adaugă
necesităţile determinate de bogatul negoţ practicat cu Ţările Române, cu
Peninsula Balcanică şi chiar mai departe, cu Levantul, Siria, Egiptul,
desfăcând pe pieţele respective, atât produsele braşovene privilegiate,
cât şi mărfurile de tranzit. Şcoala, prin statutul ei deosebit, a
instituţionalizat didactic învăţătura oferită până atunci exclusiv în
mediul familial sau prin biserică, funcţionând sub egida străvechii
biserici voievodale «Sf. Nicolae», şcoala din Şchei îşi împleteşte
destinul, în epoca medievală, cu aceasta, în sensul că slujitorii
bisericii sunt preocupaţi de bunul mers al şcolii, activând ca dascăli
sau organizatori ai ei. Ca atare, documentele de epocă surprind
activitatea şcolii în legătură cu cea a bisericii şi a deservenţilor ei,
în bună parte valoroşi cărturari.” (Prima Școală Românească, Vasile Oltean, Editura Tipo Moldova)
Premizele (principiile) pe care s-au format primele școli în țările românești au fost următoarele:
- Apărarea credinței ortodoxe pe care poporul român o avea de sute de ani, chiar de la întemeirea creștinismului.
- Conturarea și apărarea limbii române, liantul cel mai puternic al tuturor românilor din teritoriile noastre.
- Primele manuale ale învățământului românesc au fost Sfânta Scriptura, Catehismul, Psaltirea Liturghierul, și alte cărți cu conținut bisericesc.
- Relațiile economice cu alte popoare.
Profesorul Andrei Bârseanu spunea în monumentala sala monografie de la 1902 în care prezinta activtatea primei școli românești:
„Școala acesta veche
de la Sf. Nicolae n-a putut fi altceva decât o şcoală elementară sau
cel mult o şcoală de dieci, în care se învăţa cetitul, scrisul şi
cântările bisericeşti… după cum erau mai toate şcolile vechi româneşti,
înfiinţate pentru iobagi, care nu puteau aspira la mai mult în viaţa
lor, decât la treapta preoţiei şi a dăscăliei” (14, p. 5).
Refacem tabloul: Prima
școală românească a fost clădirea bisericii. Primii învățători au fost
preoții și diaconii. Primele manuale au fost Sfânta Scriptură și cărțile
bisericești. Copii erau pregătiți în principal pentru a deveni diaconi
și preoți ai Bisericii.
Concluzia e simplă, în
spațiul românesc, Biserica a fost școala. Și neamul nostru știe că omul
pentru a trăi bine pe acest pământ are nevoie de credința în Dumnezeu.
Dacă-și cunoaște credința atunci îi va fi bine pe acest pământ.
De aici a început totul.
Așa au început traducerile de cărți, tiparul, și școala așa cum o avem
noi în timpurile moderne. Primele tipografii românești au fost în
mănăstirile ortodoxe. Prima tipografie datează din anul 1508, la
Mănăstirea Dealu, anul editării unui Liturghier la inițiativa
voievodului Radu cel Mare.
Astăzi, la 500 de ani de
la atestarea primei școli românești școala dă afară religia din școli.
Chiriașul își dă afară proprietarul. Fiul își reneagă mama și declară că
n-a avut niciodată nevoie de ea. Școala se rupe mândru și triumfalist
de Biserică, acuzându-i pe creștini că religia discriminează.
Minciuna și manipularea
ies la iveală ca lucrări ale diavolului în noi, atunci când spunem că
religia nu trebuie să fie obligatorie în școli, dar educația sexuală se
cere a fi, chiar și la grădiniță.
Oare ce rău poate face
copiilor icoana curată a Maicii Domnului cu pruncul din manualele de
religie? Oare ce vătămare sufletească pot aduce sfaturile din Evanghelia
ale Domnului care ne îndeamnă să ne iubim unii pe alții și să ne dăm
viața pentru aproapele?
”Afară cu Dumnezeu din
școli!”. De ce? ”Ca să-l introducem pe diavol drept dascăl, cu toată
cohorta de prea-curvii!” Copiii vor putea vedea imagini pornografice în
manualele de educație sexuală, vor avea ”binecuvântarea” ministerului
educației pentru a se cunoaște pe ei înșiși trupește (prin masturbare),
și pentru a-și începe viața sexuală cât mai repede, atât timp cât o vor
face „protejat”. Copiii vor învăța că homosexualitate este o alegere, că
avortul este ”un drept”, că familia poate fi invers decât cea lăsată de
Dumnezeu ca bărbat și femeie. Dumnezeu se vrea scos din școli și
înlocuit cu o viziune perversă asupra vieții. Peste toate acestea,
ironia sorții este că copiii vor avea tablete în locul manualelor. Asta
da mare realizare.
Dumnezeu a mai fost dată
afară din școli și din țara noastră. Bisericile au fost dărâmate sau
transformate în wc-uri publice, mănăstirile transformate în închisori
sau închise. Preoții reduși la tăcere și arestați. Savanții aruncați în
temniță. Dar după 45 de ani de luptă pe toate fronturile cu Dumnezeu,
comunismul s-a văzut aruncat la groapa de gunoi a istoriei, în timp ce
Biserica lui Hristos triumfă smerit pe valurile istoriei, iar toate
victimele unui comunism draconic și violent sunt sfinții de astăzi ai
României care izvorăsc prin moaștele lor și cu rugăciunile lor cer
iertare tuturor torționarilor și îndreptare la tot poporul.
Oamenii L-au răstignit
pe Hristos pentru că nu-L puteau accepta ca Dumnezeu. Nu putea trăi cu
Dumnezeu lângă ei. Nu vroiau pur și simplu. Hristos deranja prin simpla
prezență. Mai mult chiar îi mustra puternic și îi îndemna direct să-și
schimbe viața. În preajma Domnului nu putea exista minciună și
manipulare. El știa tot, înțelegea tot, și nu putea nicicum fi dus de
nas.
De aceea L-au răstignit. Răstignirea lui Hristos este respingerea lui Dumnezeu din viața umanității.
Crucea lui Hristos este semn al faptului că noi oamenii L-am refuzat pe Dumnezeu.
Pe fiecare biserică
ortodoxă vedeți Crucea Domnului pe turlă. Fiecare biserică amintește că
Dumnezeu a mai fost scos din viețile oamenilor de multe ori în istorie
și va mai fi scos până la sfârșitul veacurilor. Dar răspunsul Domnului
la respingerea noastră e nemăsurata lui iubire, este iertarea noastră.
Brațele Domnului deschise pironite pe cruce de indiferența noastră devin
îmbrățișare pentru toți cei care L-au respins.
Dacă scoatem învățătura
Domnului din școală, îl scoatem pe Dumnezeu din inimile copiilor, dar
acești copii ai noștri vor fi mustrarea noastră de mâine. Ei, cei care
vor crește fără Creatorul lor, vor fi rușinea părinților prin faptele
lor. Și atunci amară va fi plângerea părinților cât și a copiilor.
Universitățile europene
L-au scos pe Dumnezeu din știință. Nu se mai folosește cuvântul Creator
cu C mare, pentru că după ei totul s-a făcut din nimic și la întâmplare
și totul se îndreaptă către nimic și întuneric. Europa creștină a ajuns mai rău ca popoarele păgâne.
Dar să ne pregătim,
faptele noastre nu vor rămâne fără răsplată, ele vor atrage urgia lui
Dumnezeu, care va veni peste acest neam păcătos! Războiele și violența
vor fi răspunsul lui Dumnezeu pentru o lume în rău-intenționată, o lume
demonizată. Doar așa ne mai putem trezi. Cele două războiae mondiale au
fost rezultatul "iluminării" omului care a crezut că poate domni fără
Dumnezeu, chiar în Împărăția Lui.
Pocăiți-vă că s-a apropiat Împărăția Cerurilor!
O, Maică Preacurată, roagă-te pentru noi păcătoșii!
(Claudiu Balan)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu